->
rozšířené vyhledávání
Další projekty
AZ CD-D 1.5.4
info + download
PROGRAMY #  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z
HRY #  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z
Lokace: az-cestiny.wz.cz projekty blade: trinity o čem je blade: trinity
Blade: Trinity projekt

Blade: Trinity projekt

Co je Blade Trinity - rozšířený popis
Jedním z klíčových prvků trilogie je to, že příběhy jsou zasazeny do "reálného" světa.
 "Ve filmech o Bladeovi jsme se snažili neopouštět rámec ´určité´ realističnosti. 
Proto jsme se pokusili vysvětlit fenomén upírství s pomocí vědeckých kategorií.
V našem vidění to není žádný nadpřirozený jev, ale virus, který postupně mění 
tělo svého nositele v novou životní formu. Upíři jsou přes mnohé podobnosti s lidmi
přece jen jiný biologický druh. A mohou plodit další. Takže vlastně nejsou zase
až tak úplně nemrtví. Samozřejmě si upravujeme realitu podle toho, jak se nám to hodí! 
V Blade: Trinity se pokoušíme ukázat, co by se stalo, kdyby upíři v našem světě reálně 
existovali a jak by na Bladea reagovaly represivní složky. Náš svět nepřipouští, 
že by byl ohrožen upíry, takže Blade je v něm nahlížen jako naprostý psychopat a 
společnosti nebezpečný živel. A protože pokaždé když zprovodí nějakého upíra ze 
světa, promění se rázem jeho mrtvola v hromádku prachu, není ani důkazů, že všechno 
to, o čem mluví, je pravda a ne bachorky." 
Producentka filmů, Lynn Harris vysvětluje: "Pokusili jsme se udělat každý film jinak. Nejsilnější stránkou prvního dílu byla skutečnost, že byl zasazen do reálného světa. Blade: Trinity však v otázce ukotvení v realitě zachází ještě mnohem dále. Bladeova totožnost je nyní známa policii, FBI i médiím. V prvním díle to byl vyloženě undergroundový hrdina. Blade 2 se hodně soustředil na precizní masky a zvláštní efekty, a jakkoli i tohle je ve trojce k vidění, fokus tvůrců je zaměřen spíše na akci a bojová umění. No a také jsme našim hrdinům dali do rukou pár zajímavých hraček na střílení." Producent Peter Frankfurt doplňuje obraz toho, jak se liší Blade: Trinity od svých předchůdců: "Druhý díl byl stále hodně undergroundový a oproti dílu prvnímu byl mnohem více stylizovaný. Obstál sám o sobě. Třetí díl si klade za cíl navrátit se zpět do světa, ze kterého Blade vzešel, a zachytit téměř dokumentárním stylem útržky z bojů dvou nesmiřitelných ras. Náš kameraman Gabriel Beristain pracoval již na dvojce a některými z důvodů proč tak nadšeně přijal práci na Blade: Trinity byla možnost pracovat s Davidem S. Goyerem a také to, že jsme chtěli natočit něco úplně jiného než minule. Což pro něj byla výzva." Skutečnost, že se scenárista Goyer nakonec stal režisérem, je logickým vyústěním tvůrčího procesu, jak to ostatně osvětluje i producentka Lynn Harris: "Byl to přece především David, který spolu s Wesley Snipesem vymyslel úspěšnou sérii. Napsal všechny tři scénáře, nikdo jiných se na nich nepodílel, takže zná Bladeův svět důkladně ze všech stran. Postava Bladea jako taková samozřejmě stojí především na Wesleyovi, ale kdo jiný než ten, kdo s tím vším začal, by měl převzít štafetu?" Sám Goyer vysvětluje svůj příspěvek sérii následovně: "je to opravdu zajímavý posun. Když jsem s Bladem začal, netušil jsem, že budu dělat na třech filmech. U prvního dílu jsem byl jen scenárista, u druhého již scenárista a producent, no a u trojky jsem již scenárista, producent i režisér." Goyer si také přál zachovat onen pocit akcelerace, který přímo tryskal z prvních dvou úspěšných dílů. "Je to opravdu velká výzva. Jsme ve třetím dějství a musíme překonat sami sebe, "připouští Goyer. Aby dokreslil to, čím se třetí díl liší od svých předchůdců, uvádí následující rozdíl: "V tomto filmu je mnohem více humoru než v předchozích dvou. Je to vědomá volba. Blade se osvobodil od veškerého strachu a má chuť to pořádně rozjet. Proto je ve filmu mnohem více černého humoru, a jakkoli nikdy nesklouzne do bláznivé komedie, myslím, že diváci budou překvapeni, jak legrační film je." Film Blade: Trinity také Goyerovi poskytl několik příležitostí inkorporovat do filmu scény, které se nedostaly do předchozích dvou. "Je několik scén, které musely být z toho či onoho důvodu vystřiženy. Jednou z nich je scéna, která se u prvního filmu nedostala do finálního sestřihu a objevila se až na DVD v sekci vystřižených scén - ovšem i tak ve velmi osekané verzi, jakkoli osvětluje kardinální otázku ´jak by se upíři nadále živili, kdyby ovládli celou planetu?´ Tentokrát jsme vše mohli natočit tak, jak jsem si to vysnil, dokonce v mnohem bombastičtějším duchu. Myslím, že s tím publikum bude spokojeno. Druhým úhelným kamenem ve trojce je obrovská honička, která byla původně plánována pro Blade 2, ale z důvodu relativně nízkého rozpočtu nakonec padla pod stůl. Tentokrát jsme natočili celou osmistránkovou akční sekvenci přesně tak, jak byla zamýšlena pro dvojku." Není pochyb o tom, že herec Wesley Snipes si postavou Bladea již natolik osvojil, že si v ní nedokážeme představit někoho jiného. David S. Goyer vzpomíná na rané stádium tvůrčího procesu: "Když mě poprvé napadlo převést Bladea na plátno, vyjádřilo studio své přesvědčení, že jsou v zásadě jen tři herci, kteří by jej mohli ztvárnit: Wesley Snipes, Denzel Washington a Laurence Fishburne. Pro mě však byl dokonalým představitelem Bladea pouze Wesley. Když jsem psal scénář prvního filmu, představoval jsem si jeho. Má skvělý trénink v bojových uměních, takže je tato představa naprosto přirozená. Je mu vrozený smysl pro akci, pohyb a tanec. Je to však také herec s klasickým vzděláním. Ačkoliv je Blade poměrně nemluvná postava, Wesleyho herectví jej vybavuje hustou sítí jemných nuancí. Když si s Wesleyem procházíme první verzi scénáře, většinou vyškrtneme spoustu Bladeových dialogů. Vždy je velkou výzvou neudělat postavu příliš ukecanou. Je třeba talentovaného představitele, aby si skrze roli proklestil cestu a oživil ji, prostě aby z něj nebyl jen toporný panák či akční figurka. " Tentokrát však Bladeovi přibylo několik zapálených spolubojovníků. Je nade vší pochybnost, že díky hvězdám typu Jessica Biel, Ryan Reynolds, Parker Posey, Natasha Lyonne a profesionální wrestler Triple H si film najde nové diváky. Producentka Lynn Harris k tomu říká: "Je to ta nejrozmanitější herecká sešlost, jakou jsme kdy ve filmech o Bladeovi měli. Díky Triple H, Ryanovi a Jessice jsme tak říkajíc získali ´novou krev´, která jisto jistě zaujme nové fanoušky." Jak však Wesley Snipes osvětluje, udržet divákovo nadšení ve vysokých hodnotách i u třetího dílu není vůbec jednoduché: "Je to docela zápřah, protože se snažíme překonat sami sebe, chceme dát divákům více než minule. Snažíme se být tvořivější a méně se opakovat. Vyžaduje to trochu více pozornosti a soustředění, protože musíme ´kopat hlouběji.´" Lokace Film Blade: Trinity je zasazen do současného moderního světa, vzhled filmu a pocit z něj by se tudíž měl odlišovat od jeho předchůdců. Kameraman Gabriel Beristein osvětluje rozdíl mezi jednotlivými díly série: "Filmy Blade a Blade 2 byly prodchnuty gotickými prvky. Vím, že mě režisér dvojky, Guillermo Del Toro, za má slova asi bude nenávidět, ale jeho film měl spoustu gotických rysů. Nyní tomu tak není. Měl by vzbuzovat ´městské´ či ´fyzické´ pocity. Je to film, který se odehrává ve městě, které je reálné. Vůbec poprvé se Blade dostává do křížku s opravdovými lidmi, což film posunuje na úplně jinou úroveň. Což ostatně nutí i mou kameru, aby se na tuto úroveň dostala také." David S. Goyer také zdůrazňuje význam odlišného barevného podání jednotlivých dílů série: "Barevná škála v prvním Bladeovi pokrývala hodně modrých odstínů. V Blade 2 bylo hodně okrové a žluté. Trojku jsme natáčeli v kanadském Vancouveru a tam je hodně zeleně a ve dne v noci tam svítí spousta zářivek. Místní nařízení ve Vancouveru vyžadují po majitelích kancelářských budov užívat zelených skel, což jsem se rozhodl využít. Vancouver je často nazýván ´Smaragdovým městem´ a ačkoliv umístění příběhu do tohoto města není záměrné, rozhodli jsme, že všudypřítomná zeleň se do filmu nakonec promítne." Téma výrazného architektonického zpracování se táhne jako červená nit celým světem Blade: Trinity a je přítomno ve zpracování každého detailu, počínaje policejní stanicí a konče ´Wellness Institutem´ Dr. Vance. Ne náhodou je Phoenix Tower, kde sídlí upírské vedení, tím nejmodernějším, nejúhlednějším a nejčistějším místem široko daleko. Podtržením ´městského pocitu´ z filmu je i apokalyptické vyvrcholení boje Bladea, Abigail a jejích Nighstalkerů s upíry, které je umístěno právě do tohoto výškového objektu. "O upírech je známo," říká návrhář dekorací Chris Gorak, "že je zabijí UV záření. Na celé věci je nejironičtější to, že Phoenix Tower je jako skleník. Nechtěli jsme, aby žili někde v podzemí jako červi, takže pro nás byl velkou výzvou celkový design budovy. Proto jsme hledali nějaký druh termálních technologií, například takové věci, které používá NASA, které by vystihly to, že UV záření je pro upíry smrtelné, ale i tak je Phoenix Tower plná zařízení, které sluneční světlo alespoň odráží. Kráse slunečního svitu se nic nevyrovná - a i upíři to chtějí zakusit ve formě, která pro ně nebude nebezpečná." Režie: David S. Goyer Hrají: Paul Michael Levesque, Kris Kristofferson, John Michael Higgins, Michel Cook, Steve (II) Braun, Eric Bogosian, Mark (I) Berry ,Cascy Beddow ,John Ashker, Paul (VI) Anthony
AZ Počítačové systémy
© 2002-2009 AZ Počítačové systémy, všechna práva vyhrazena.
O nás | Kontakt | Mapa stránky | Všeobecné podmínky